CENTRALNY SYSTEM TELEINFORMATYCZNY (CST2021)

CST2021 to system teleinformatyczny wykorzystywany na potrzeby wdrażania funduszy strukturalnych w Polsce w perspektywie finansowej 2021-2027. W skład CST2021 wchodzi kilka aplikacji w tym "SL2021 - Projekty", „SM EFS". 
 
1. Do czego służy SL2021 - Projekty w CST2021?
Aplikacja SL2021 - Projekty umożliwia obsługę procesu rozliczania projektu oraz przechowywania danych o projekcie w formie elektronicznej, a także pełną komunikację pomiędzy beneficjentem a instytucją nadzorującą realizację projektu.
 
2. Jak zalogować się do CST2021? 
System dostępny jest pod adresem https://sso.cst2021.gov.pl/
Logowanie odbywa się z wykorzystaniem loginu i hasła.
 
3. Jak uzyskać dostęp do projektu:
Beneficjent wyznacza osobę uprawnioną do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z realizacją Projektu w ramach CST2021. Zgłoszenie następuje po wyborze projektu do dofinansowania. Nadanie uprawnień przez Instytucję Pośredniczącą jest dokonywane na podstawie „Wniosku o dodanie osoby uprawnionej zarządzającej Projektem po stronie Beneficjenta" (do pobrania)

Pracownik instytucji weryfikuje zgodność danych z wniosku z danymi Beneficjenta podanymi w ramach wniosku o dofinansowanie i następnie za pośrednictwem SL2021 wysyła zaproszenie e-mailowe do osoby zgłoszonej przez Beneficjenta.

Jeśli użytkownik miał już konto w aplikacji zostanie poinformowany mailowo o dodaniu do jego konta kolejnego projektu.

Jeśli użytkownik nie miał konta, będzie musiał się zarejestrować korzystając z linku otrzymanego w mailu.

Następnie osoba zarządzająca projektem ma możliwość zarządzania uprawnieniami użytkowników w swoim podmiocie i dodawania /usuwania kolejnych osób uprawnionych do projektu.
 
W przypadku projektu niepartnerskiego lub partnerskiego nierozlicznego wnioskami częściowymi o płatność  „Wniosek o dodanie osoby uprawnionej zarządzającej Projektem po stronie Beneficjenta" składa tylko wiodący Beneficjent do IP.

W przypadku projektu partnerskiego rozliczanego częściowymi wnioskami o płatność „Wniosek o dodanie osoby uprawnionej zarządzającej Projektem po stronie Realizatora (Partnera)" składa Beneficjent oraz każdy Realizator (Partner) za pośrednictwem wiodącego Beneficjenta do IP. 
   
Uwaga!
Zarówno Beneficjent jak i Realizator składają "Wniosek o dodanie osoby uprawnionej zarządzającej Projektem po stronie Beneficjenta" tylko dla jednej osoby. Uprawnienia dla kolejnych osób nadają już samodzielnie.
   
Szczegółowe informacje dostępne są w Instrukcji Beneficjenta SL 2021 – Projekty. (do pobrania)
  
Uwaga!
Podczas logowania zwróć uwagę, czy wybrany kontekst pracy użytkownika (czyli reprezentowany podmiot oraz jego rola) jest poprawny. Kontekst można wybrać klikając na ikonę „ludzika" w prawym górnym rogu ekranu. W przypadku braku wyboru kontekstu, w SL2021 mogą nie być widoczne żadne projekty. Aplikacja zapamięta wybrany kontekst, zatem reprezentujesz tylko jeden podmiot w jednej roli instytucjonalnej, po jednokrotnym wyborze kontekstu nie będziesz musiał ponownie go wskazywać.
 
4. Co jest potrzebne aby korzystać z CST2021?
Do pracy w SL2021 należy posiadać dostęp do sprzętu komputerowego, który:
  • posiada połączenie z siecią Internet;
  • ma zainstalowaną jedną z następujących przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome w najnowszej stabilnej wersji ( nie starszej niż dwie wersje wstecz);
  • ma włączoną obsługę technologii Java Script, tzw. "cookie" oraz wyłączone blokowanie wyskakujących okien w przeglądarce internetowej;

SYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO (SM EFS)

System Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego (dalej SM EFS) jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu gromadzenia i monitorowania danych podmiotów i uczestników otrzymujących wsparcie w ramach projektów realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus dla perspektywy finansowej 2021-2027.
 
1. Do czego służy SM EFS?
SM EFS służy do:
  • monitorowania podmiotów i uczestników otrzymujących wsparcie w ramach projektów;
  • zarządzaniu użytkownikami biorącymi udział w realizacji projektów;
  • komunikacji i wymianie informacji.
2. Jak zalogować się do SM EFS?
System SM EFS dostępny jest pod adresem https://sm.efs.gov.pl/    
 
3. Jak uzyskać dostęp do SM EFS?
Osoba zgłoszona do zarządzania projektem po stronie Beneficjenta oraz Realizatorów (jeśli dotyczy) samodzielnie rejestruje konto w SM EFS. Rejestracja konta nie oznacza jednak, że jego właściciel ma uprawnienia do realizacji zadań związanych z monitorowaniem projektu w systemie. Uprawnienia takie otrzymuje dopiero w momencie utworzenia i aktywacji profilu uprawnień użytkownika w danym projekcie przez pracownika instytucji.
Szczegółowy opis rejestracji konta w SM EFS został opisany w Instrukcji użytkownika SM EFS w rozdziale 3. (do pobrania)
 
4. Co jest potrzebne aby korzystać z SM EFS?
Do korzystania z systemu SM EFS należy posiadać dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do sieci internetowej. W celu poprawnego działania systemu zaleca się:
  • stosowanie najnowszych wersji przeglądarek udostępnionych przez producenta, takich jak: Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari,
  • ważne jest włączenie zapisywania „ciasteczek" (cookies) w ustawieniach przeglądarki oraz wyłączenie blokowania wyskakujących okienek,
  • dodatkowo potrzebna jest aplikacji do otwierania plików PDF np. Adobe Acrobat Reader.
5. Co zrobić w przypadku problemów technicznych?
W przypadku niedostępności SL2014, SM EFS czy też wystąpienia błędów w Systemie zgłoś Instytucji Pośredniczącej zaistniały problem, wysyłając Formularz zgłaszania problemów CST (do pobrania) na adres: awariaCST2021@wup.poznan.pl

Zgłoszenia przesyłane na adres awariaCST2021@wup.poznan.pl  obsługiwane są wyłącznie w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (numery projektów rozpoczynające się od FEWP) i dotyczą tych projektów dla których Instytucją Pośredniczącą jest Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

W przypadku projektów realizowanych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych w pozostałych województwach należy kontaktować się z pomocą techniczną odpowiedniej Instytucji. Dane kontaktowe można uzyskać w następujący sposób:
  1. od opiekuna projektu;
  2. szukając informacji na stronie internetowej właściwej dla danego Regionalnego Programu Operacyjnego.
W zgłoszeniu należy podać informacje obowiązkowe:
  • imię, nazwisko,
  • numer telefonu,
  • tytuł oraz treść wiadomości zawierającą datę i godzinę wystąpienia problemu/błędu,
  • rodzaj oraz wersję przeglądarki internetowej, na której pojawił się problem/błąd,
  • szczegółowy opis błędu,
  • zrzut ekranu obrazujący opisywany błąd w Systemie.