UWAGA PRACODAWCY

12 maja br. w Dzienniku Ustaw RP opublikowana została ustawa opracowana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia  (Dz. U. z 2025 r., poz. 620),

Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku.

Oferta pracy

W/w ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902) tj.:

  1. organy władzy publicznej;

  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego praz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo inne jednostki samorządu terytorialnego;

  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Przypominamy, że ofertę pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Wałbrzychu można zgłosić przy wykorzystaniu usług elektronicznych:

https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP

 

Informacje o publikacji dokumentu