Wybierz staż w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP). Od 35 lat kształcimy liderów administracji - skutecznych, etycznych, umiejących podejmować najlepsze dla Polski decyzje. Nabór trwa tylko do 18 sierpnia br.
Staż w Krajowej Szkole Administracji Publicznej
Wybierz staż w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP). Od 35 lat kształcimy liderów administracji - skutecznych, etycznych, umiejących podejmować najlepsze dla Polski decyzje. Nabór trwa tylko do 18 sierpnia br.
Nabór wniosków w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego „KFS"
Zaprasza pracodawców do składania wniosków
o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego
pracowników i pracodawcy
- Wnioski przyjmowane będą od dnia 02.09.2025 do 05.09.2025r..
- Wnioski należy składać drogą elektroniczną przez praca.gov.pl
- Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania KFS w 2025 r.:
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Ad. Priorytet A) W ramach niniejszego priorytetu ze środków rezerwy KFS będzie możliwe sfinansowanie kształcenia ustawicznego osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia.
Wnioskodawca powinien wskazać osoby, które będą korzystać ze środków KFS w ramach tego priorytetu oraz oświadczyć, iż na dzień złożenia wniosku wymienione osoby są w wieku powyżej 50 roku życia. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
Ad. Priorytet B) Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia
Ad. Priorytet C) Ze wsparcia w ramach tego priorytetu mogą skorzystać osoby, które nie mają świadectwa dojrzałości, w tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie.
Ad. Priorytet D) Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD związanego z jednym z poniższych obszarów/ branży oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
Obszary/branże wymagające szczególnego wsparcia kształcenia ustawicznego w powiecie tucholskim na podstawie - Strategii rozwoju powiatu tucholskiego
- działalność gospodarcza polegającą na świadczeniu całorocznych usług turystycznych,
- działalność gospodarczą w kierunku rozwoju usług opiekuńczych,
- działalność gospodarczą w kierunku przetwórstwa drewna i produkcji mebli.
Środki KFS przeznaczone są na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:
kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem;
określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:
1) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej z środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
UWAGA!
W ramach środków z KFS może być sfinansowane kształcenie ustawiczne, które rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy z PUP o finansowaniu kształcenia ze środków KFS w 2025 roku. Termin rozpoczęcia szkoleń w ramach wnioskowanych środków - 30 dni od zakończenia naboru wniosków.
Dopuszcza się negocjacje pomiędzy Dyrektorem PUP, który działa z upoważnienia Starosty, a pracodawcą treści wniosku w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
Starosta może sfinansować koszty kształcenia w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw (pracodawców zatrudniających mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EURO) w wysokości 100%, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.pup.tuchola.pl oraz w tut. Urzędzie pok. 204, II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805, 661 021 511
OPŁATY
Podmiot zamierzający powierzyć pracę cudzoziemcowi dokonuje wpłaty w wysokości 100 zł
Przelewy dokonywane są na konto:
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
pl. Wolności 23
89-500 Tuchola
GETIN NOBLE BANK SA
12 1560 0013 2344 1898 5000 0009
Dowód wpłaty winien zawierać następujące dane:
Dofinansowanie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej art. 57a
Informacja o naborze wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w ramach spółdzielni socjalnej ze środków PFRON
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 26-27.08.2025 r. przyjmowane będą wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej w ramach środków PFRON.
Ze środków Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może skorzystać osoba niepełnosprawna bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, posiadająca aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
Osoba niepełnosprawna może otrzymać środki na podjęcie działalności w wysokości określonej w umowie zawartej ze starostą . Wolne środki PFRON jakimi dysponuje tut. Urząd Pracy to 106.228,00 zł.
Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami można składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi, w godzinach od 7:00 do 15:00 lub za pośrednictwem poczty.
Wniosek można również składać za pośrednictwem platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.
Prace interwencyjne
Informacja o realizacji prac interwencyjnych w 2025 r.
W 2025 r. w ramach prace interwencyjnych preferowane jest zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie ( w przypadku gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocienie wyższen niż: 252,43 zł. tj,. 1743,43 zł łącznie.
W przypadku refundacji za niepełny miesiąc, ustala się następujący sposób refundacji: (1491,00 zł : 30 dni) * liczba przepracowanych dni.
4. W przypadku nieobecności w pracy z powodu choroby ustala się następujący sposób refundacji: 1491,00 zł : 30 dni x liczba dni chorobowego x 80% (100% w przypadku niezdolności do pracy związanej z ciążą lub wypadkiem przy pracy).
5. Refundacji podlega kwota nie wyższa niż wypłacona przez pracodawcę.
Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.
Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- propozycja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu prac interwencyjnych
- wywiązanie się z zawartych umów od dnia 01.01. 2023 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych)
Szkolenia i bony szkoleniowe
Samodzielne stanowisko ds. informatyki
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Informatyk | 52 5590806 | 304 |
Samodzielne stanowisko ds. kontroli
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Samodzielne stanowisko ds. kontroli | 52 5590810 | 303 |
Dział finansowo - księgowy
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Główny księgowy | 52 5590803 | 301 |
Księgowość | 52 5590804 | 302 |
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Maciej Kozłowski doradca zawodowy |
52 5540002 | II piętro pok. 207 |
Lucyna Czapiewska doradca zawodowy |
52 5540002 | II piętro pok. 206 |
Jarosław Sobek pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Anna Siniło specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców |
52 5590807 | II piętro pok. 205 |
Katarzyna Sobiech pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Wioletta Słupińska stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne |
52 5590810 | poddasze- pokój nr 303 |
Marcin Remisz pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy |
52 5590814 | parter stanowisko 5 |
Ilona Pieczka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy |
52 5590814 | parter stanowisko 1 |
Iwona Kapanka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy |
52 5590816 | parter stanowisko 3 |
Dorota Pril pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy |
52 5590818 | parter stanowisko 4 |
Dział ewidencji i świadczeń
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
52 5590808 52 5590809 |
parter |
Stanowisko naliczania świadczeń | 52 5590811 | parter |
Sekretariat
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Stanowisko ds. pracowniczych | 52 5590800 | 201 |
Stanowisko ds. administracyjnych | 52 5590801 | 201 |
Dyrekcja Urzędu
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Lucyna Glaner Dyrektor PUP |
52 5590802 | 201 |
Anna Mucha Zastępca Dyrektora PUP |
52 5590815 | 202 |
Wznowienie naboru wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 18.06.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.
Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814