Obowiązek kontaktu bezrobotnego przynajmniej raz na 90 dni

Print Drukuj

Wchodząca w życie z dniem 1 czerwca 2025 roku ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia wprowadza nowy charakter kontaktu osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy z powiatowym urzędem pracy.

Obowiązkowe osobiste wizyty w Urzędzie w terminach wyznaczonych, skutkujące utratą statusu w przypadku niestawiennictwa, przybiorą inny charakter – kontakt w formie preferowanej przez osobę bezrobotną lub poszukującą pracy, wybraną spośród: kontaktu w formie osobistej, telefonicznej, w formie wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową. Formy kontaktu będą na bieżąco uzgadniane z doradcą do spraw zatrudnienia, podczas już zaplanowanych spotkań.

Osoby rejestrujące się po 1 czerwca br. otrzymają powiadomienie o planowanym terminie pierwszego, osobistego spotkania z doradcą i wraz z nim ustalą zasady współpracy. Proponowane terminy kontaktów będą mogły być dostosowywane do potrzeb i sugestii osób zarejestrowanych. Zmianie ulegnie również częstotliwość kontaktów, co ma służyć podniesieniu efektywności aktywizacji zawodowej. Doradcy ds. zatrudniania będą kontaktować się z osobami objętymi indywidualnym planem działania co najmniej raz na 30 dni, pozostałe osoby nie posiadające jeszcze przygotowanego indywidualnego planu działania – będą zobowiązane do kontaktu w terminie do 90 dni od rejestracji.  

W przypadku braku kontaktu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy z PUP w ustalonym terminie w celu potwierdzenia zainteresowania formą pomocy realizowaną przez PUP utraci ona status na okres 90 dni.

Ustawowy kontakt z doradcą do spraw zatrudnienia możesz zrealizować poprzez:

  1. email doradca@pup.rzeszow.pl
  2. Infolinie 459 595 060  wybierz 5

 

Informacje o publikacji dokumentu